God helg :)

Mange ser frem mot fredagen og noen dager fri. Fritid er viktig! Skaper overskudd og glede. Noen har planer og andre vil bare nyte og slappe av med familie og gode venner. Dette er ikke noe annerledes for medarbeidere ved Klinikk Hausken. Jeg vil berømme mine medarbeidere! Faglig dyktige, positive og kreative. Dette gjør ukene spennende og Klinikk Hausken realiserer stadig nye prosjekter til beste for våre pasienter.

Klinikk Hausken avd. Haugesund tar for øvrig vinterferie i uke 8, men vår avdeling i Bergen holder åpent. De tar først vinterferie i uke 9, men da er vi i Haugesund på plass igjen. Dette gjør at vi er tilgjengelige for de av dere som er i behandling hos oss.

Hva skjer fremover hos Klinikk Hausken? Vi oppgraderer vår Haugesundsavdeling. Lokalene utvides og ombygges. Bedre planløsning og mer innbydende. Ny pasient avdeling. Nye arealer for fryse lab. Resultatene på frys  har økt enormt de siste årene og er nå like gode som ferskt forsøk! Det blir også nytt prøvetagningsrom for menn. Etterlengtet J. Tror det blir veldig bra. Nye kontor for samtale og undersøkelse. Alt for å gi pasientene enda bedre service. Neste uke forbindes de nye arealene med de gamle og utvidelsen går inn i fase 2. Spennende og vi gleder oss som barn til å få vist frem vår nye klinikk. Norges beste J.

I vinterferien blir det også filming av informasjonsvideoer.  Disse for å vise spekter av tilbud, men også for å informere dere om assistert befruktning generelt. Du vil finne dem på våre nye nettsider innen kort tid.

Sist uke så var ledelsen på kurs. Juss for en dag. Veldig nyttig. Kjekt å kunne tilegne seg ny lærdom som høyner kvaliteten på våre tjenester.

Klinikk Hausken sprer vingene..igjen. Vi etablerer nye moderne lokaler i Stavanger. Dette prosjektet går nå i disse dager endelig mot realisering. Her vil vi kunne tilby en rekke tjenester innen utredning og oppfølging. Vårt personale ved klinikken i Haugesund vil dagpendle. Det betyr at du møter samme behandler gjennom forløpet. Dette skaper trygghet. Vi gleder oss!

I forrige uke kom gladnyheten om at Storbritannia vedtar en lov om at assistert befruktning får lov til å bruke de teknikker som er mulige i dag til å helbrede sykdom. I dette tilfelle; behandling av arvelig mitokondriesykdom. Disse viser ofte svært alvorlige sykdomsbilder. Ved hjelp av donoregg kan man få friske biologiske barn! Se eget blogg innlegg om metodikken. Dette viser at vårt fagfelt er i front når det gjelder behandling av arvelige sykdommer. Spennende!

God helg til alle!  Jeg gleder meg allerede til neste arbeidsuke.